Tutaj powinien być opis

Pilotażowy program Cyfrowa Szkoła dobiegł końca....

W związku z przystąpieniem naszej szkoły do pilotażowego programu Cyfrowa Szkoła, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z d. 3.04. 2012r. & 7.1, pkt. 5d  uczniowie nasi wzięli udział w realizacji dwóch projektów edukacyjnych.

Klasy starsze  (IV – VI) podjęły się projektu o tytule „Tu wszędzie jest moja ojczyzna …”.  Cel główny projektu brzmiał: uczniowie  poznają  swoje miejsce zamieszkania z różnych punktów widzenia:

  • historycznego,
  • religijnego,
  • geograficznego,
  • społeczno – gospodarczego,
  • kulturalnego.

            Uczniowie angażując się w ten projekt mieli możliwość poszerzenia swojej  wiedzy na temat swojego regionu, rozbudzić w sobie  patriotyzm i identyfikację ze swoim miejscem zamieszkania.

            Celem projektu była też praca w grupie dla dobra całego zespołu, urozmaicona poprzez zastosowanie technologii komputerowo- informacyjnej.

Każda klasa zajmowała się innym zadaniem wchodzącym w całość tematyczną projektu. Klasa IV ( Inga, Dawid, Kamil, Szymon i Jakub)szukali: Miejsc, które warto zobaczyć na terenie naszej małej Ojczyzny, klasa V ( Sandra, Martyna, Daria, Jakub, Bartek i Patryk)  - Dziedzictwo kultury chrześcijańskiej mojej okolicy a klasa VI ( Maciek, Mateusz K., Mateusz W., Krystian, Dominik i Piotrek)   - Miejsca pamięci narodowej na terenie naszej małej Ojczyzny.

            Projekt łączył treści ścieżek: regionalnej oraz czytelniczej i medialnej. Uczniowie pracowali pod opieką swoich wychowawców głównie  na zajęciach godzin wychowawczych po wcześniejszym zapoznaniu się z materiałem.

            Klasy I-III realizowały projekt pt. „Zwierzęta naszymi przyjaciółmi”.

Cele główne to:   

  • uwrażliwianie na potrzeby istot żywych,  
  • pobudzanie aktywności dzieci poprzez stosowanie TIK.

                Realizując projekt uczniowie poznali różne zwierzęta hodowane w domu, potrafili o nich opowiedzieć, nabyli wiedzę dotyczącą opieki i potrzeb zwierząt. Poznali również, z czym związana jest decyzja o przyjęciu nowego zwierzaka do domu.

                Uczniowie zostali również zapoznani z programami i narzędziami dzięki, którymi pod opieką wychowawców wykonywali ilustracje, lub pisali teksty wykorzystując je później do tworzenia prezentacji. Klasa Irysowała swoje zwierzątko  w programie Paint i podpisywała, klasa II – korzystając z programu TuxPaint,  Imagechef tworzyła obrazki swoich pupili, następnie wcielając się w role swoich podopiecznych pisali co powiedziałyby one o swoich właścicielach, klasa III- układała wiersze o kocie.

            Realizacja projektów rozpoczęła się w kwietniu br. a zakończyła 31 maja br. 

tekst: Małgorzata Jawniak - Jankowska (e-koordynator  Cyfrowa Szkoła)