
Pilotażowy program Cyfrowa Szkoła dobiegł końca....
W związku z przystąpieniem naszej szkoły do pilotażowego programu Cyfrowa Szkoła, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z d. 3.04. 2012r. & 7.1, pkt. 5d uczniowie nasi wzięli udział w realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Klasy starsze (IV – VI) podjęły się projektu o tytule „Tu wszędzie jest moja ojczyzna …”. Cel główny projektu brzmiał: uczniowie poznają swoje miejsce zamieszkania z różnych punktów widzenia:
- historycznego,
- religijnego,
- geograficznego,
- społeczno – gospodarczego,
- kulturalnego.
Uczniowie angażując się w ten projekt mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat swojego regionu, rozbudzić w sobie patriotyzm i identyfikację ze swoim miejscem zamieszkania.
Celem projektu była też praca w grupie dla dobra całego zespołu, urozmaicona poprzez zastosowanie technologii komputerowo- informacyjnej.
Każda klasa zajmowała się innym zadaniem wchodzącym w całość tematyczną projektu. Klasa IV ( Inga, Dawid, Kamil, Szymon i Jakub)szukali: Miejsc, które warto zobaczyć na terenie naszej małej Ojczyzny, klasa V ( Sandra, Martyna, Daria, Jakub, Bartek i Patryk) - Dziedzictwo kultury chrześcijańskiej mojej okolicy a klasa VI ( Maciek, Mateusz K., Mateusz W., Krystian, Dominik i Piotrek) - Miejsca pamięci narodowej na terenie naszej małej Ojczyzny.
Projekt łączył treści ścieżek: regionalnej oraz czytelniczej i medialnej. Uczniowie pracowali pod opieką swoich wychowawców głównie na zajęciach godzin wychowawczych po wcześniejszym zapoznaniu się z materiałem.
Klasy I-III realizowały projekt pt. „Zwierzęta naszymi przyjaciółmi”.
Cele główne to:
- uwrażliwianie na potrzeby istot żywych,
- pobudzanie aktywności dzieci poprzez stosowanie TIK.
Realizując projekt uczniowie poznali różne zwierzęta hodowane w domu, potrafili o nich opowiedzieć, nabyli wiedzę dotyczącą opieki i potrzeb zwierząt. Poznali również, z czym związana jest decyzja o przyjęciu nowego zwierzaka do domu.
Uczniowie zostali również zapoznani z programami i narzędziami dzięki, którymi pod opieką wychowawców wykonywali ilustracje, lub pisali teksty wykorzystując je później do tworzenia prezentacji. Klasa I – rysowała swoje zwierzątko w programie Paint i podpisywała, klasa II – korzystając z programu TuxPaint, Imagechef tworzyła obrazki swoich pupili, następnie wcielając się w role swoich podopiecznych pisali co powiedziałyby one o swoich właścicielach, klasa III- układała wiersze o kocie.
Realizacja projektów rozpoczęła się w kwietniu br. a zakończyła 31 maja br.
tekst: Małgorzata Jawniak - Jankowska (e-koordynator Cyfrowa Szkoła)