
Rozwój kompetencji uczniów poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów
Projekt konkursowy „Rozwój kompetencji uczniów
poprzez zwiększenie jakości oferty edukacyjnej szkół w Gminie Wieruszów”
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Celem projektu jest wyrównanie dostępu do wysokiej jakości oferty edukacyjnej, wzrost kompetencji matematyczno-przyrodniczych, językowych, informatycznych oraz wzrost umiejętności w zakresie kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej
W ramach projektu odbywają się następujące zajęcia:
Zajęcia z języka angielskiego.
W dodatkowych zajęciach z języka angielskiegouczestniczy 17 uczniów naszej szkoły z klas IV – VI. Uczniowie pracują w 2 grupach. Głównym celem zajęć jest poszerzanie zasobu słownictwa. Pośrednio uczniowie również rozwijają i doskonalą umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem jak również znajomość środków i funkcji językowych.
Zajęcia dodatkowe z matematyki.
Koło dla uzdolnionych matematycznie uczniów naszej szkoły, to 8-osobowa grupa. Głównym celem zajęć jest rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych.
W ramach zajęć uczniowie uczą się rozwijania pamięci matematycznej, nabywają umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, stosowania schematów. Na zajęciach uczniowie będą rozwiązywać zadania rozwijające umiejętności posługiwania się liczbami, symbolami literowymi, stosowania matematyki oraz kształtowania wyobraźni przestrzennej. Zmierzą się z zadaniami nietypowymi, o podwyższonym stopniu trudności. Poznają systemy liczenia inne niż dziesiątkowy, będą rozwiązywać krzyżówki, łamigłówki, rebusy matematyczne oraz grać w gry logiczne.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki.
Zajęcia te prowadzone są w jednej grupie dla 8 uczniów z klas IV - VI. Celem zajęć jest wyrównanie braków edukacyjnych oraz ćwiczenie podstawowych umiejętności matematycznych wykorzystywanych podczas lekcji matematyki. Na zajęciach uczniowie będą doskonalić umiejętności rachunkowe na liczbach naturalnych, całkowitych, ułamkach dziesiętnych i zwykłych. Uczniowie będą usprawniać swoje umiejętności w zakresie geometrii płaskiej i przestrzennej.
Koła przyrodniczo-ekologicznego
Na zajęcia uczęszcza 6 uczniów. Zajęcia odbywają się w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Celem zajęć jest rozbudzanie ciekawości poznawczej, umiejętności dostrzegania związków zachodzących w przyrodzie, zaspokajanie naturalnej chęci, by więcej widzieć i słyszeć. Zadaniem zajęć jest również podniesienie świadomości ekologicznej i wzbudzenie postawy odpowiedzialnej za stan środowiska w którym żyjemy. Postawione cele realizować można jedynie aktywną postawą uczniów na lekcjach. W tym celu wykorzystujemy zakupione w ramach projektu pomoce edukacyjne, również zasoby internetowe, filmy i prezentacje multimedialne.
Techniki szybkiego uczenia się
Zajęcia przewidziane są dla 10 uczniów, w wymiarze 20 godzin. Zajęcia mają na celu wykształcić wśród uczniów umiejętność szybkiego uczenia się poprzez wykorzystanie sprawdzonych technik.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ w roku szkolnym 2017/2018:
PRZEDMIOT |
NAUCZYCIEL |
DZIEŃ TYGODNIA |
CZAS TRWANIA |
koło zainteresowań z matematyki |
Aleksandra Walczak |
środa |
14:40 – 15:25 |
koło ekologiczne |
Teresa Trzeciak |
czwartek |
13:50 – 14:35 14:40 – 15:25 |
zajęcia wyrównawcze z matematyki |
Aleksandra Walczak |
wtorek |
14:40 – 15:25 |
język angielski gr. I |
Beata Konieczyńska |
poniedziałek |
14:40 – 15:25 |
język angielski gr. II |
Beata Konieczyńska |
poniedziałek |
13:50 – 14:35 |
ZAKOŃCZENIE REALIZACJI PROJEKTU
Z końcem roku szkolnego 2017/2018 w Szkole Podstawowej w Teklinowie zakończono realizację Projektu. Podczas jego realizacji przeprowadzono:
- 64 godz. zajęć wyrównawczych z matematyki,
- 64 godz. zajęć dodatkowych z matematyki,
- 128 godz. zajęć wyrównawczych z języka angielskiego
- 64 godz. zajęć koła ekologicznego,
- 20 godz. technik szybkiego uczenia się.
Ponadto:
- odbyły się dwie edycje Gminnego Konkursu Wiedzy Przyrodniczo - Ekologicznej dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w Wieruszowie,
- odbyły się 4 wycieczki przedmiotowe ( w ramach zajęć przyrodniczo- ekologicznych):
* Centrum Nauki Kopernik w Warszawie,
* Hydrpoplis i Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu,
* Eksperymentarium i Planetarium w Łodzi,
* Interaktywny Park Rozrywki i Edukacji „Rosenau – Zaginione miasto”.
W ramach realizacji Projektu zorganizowano w szkole dwie edycje Dnia Języka Angielskiego, podczas którego uczniowie utrwalali umiejętność posługiwania się j. angielskim, rywalizując w różnych zabawach.