
Aktywna tablica
Zakup interaktywnych pomocy dydaktycznych sprawi, iż nauczanie przebiegać będzie efektywniej, wzrośnie dynamika lekcji oraz zaangażowanie uczniów. Uczniowie będą szybciej osiągnęli cele uczenia się, będą bardziej aktywni intelektualnie; – potrzebowali mniej czasu na opanowanie tych samych umiejętności niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod nauczania. Prezentowane przez nauczyciela podczas zajęć treści, opatrzone obrazem, dźwiękiem, zadaniem interaktywnym wpłyną na poziom rozumienia i przyswojenia wiedzy przez ucznia.
Wykorzystanie narzędzi TIK pozwoli skupić uwagę uczniów, zaciekawić i zmotywować do nauki, ułatwi uczniom rozumienie pojęć, umożliwi naukę na konkretnych przykładach.
Zakupiony sprzęt pozwoli nauczycielowi wykorzystać multibooki czy zasoby multimedialne oferowane przez wydawnictwa. Skorzystanie z zawartych w nich ćwiczeń (językowych, matematycznych, z dziedziny przyrody, i in.) pozwoli na wspólną pracę uczniów, wyłonienia się przy tym konstruktywnej dyskusji. Narzędzia TIK dadzą możliwość szybkiej weryfikacji wiedzy i umiejętności ucznia oraz dokonania samooceny ucznia poprzez wykonanie błyskawicznych sprawdzianów interaktywnych.
Narzędzia TIK pozwolą również na wykorzystanie na zajęciach darmowych aplikacji dostępnych w Internecie, sprawiając, że nauka staję się dla ucznia bardziej nowoczesna a przez to atrakcyjna.
Nauczyciele w szerszy sposób wykorzystają multimedialne zasoby szkolnej biblioteki.
Pomoce dydaktyczne będą wspierać nauczyciela w realizacji celów przedmiotów artystycznych. Nauczyciele będą wykorzystywać sprzęt w celu prezentacji dzieł sztuki, filmów, odbywać wirtualne wycieczki po muzeach czy miejscach cennych kulturowo. Będzie możliwość prezentacji fragmentów koncertów czy innych wydarzeń kulturalnych.
Ważnym aspektem i celem dodatkowym Programu jest również umożliwienie uczniom rozwijania ich zainteresowań i uzdolnień w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Od 3 lat szkoła skutecznie wykorzystuje innowacyjny system optymalizacji nauki słownictwa Insta.Ling, dzięki zwiększeniu bazy edukacyjnej szkoły, będziemy w jeszcze szerszym zakresie doskonalić ortografię oraz wzbogacać słownictwo nauczanego języka obcego.
Pozyskany sprzęt da możliwość uczestniczenia uczniów w projekcie iTeatr dla Szkół, w którym szkoła bierze udział od kilku lat. Do tej pory, ze względu na ograniczone możliwości sprzętowe, uczniowie nie zawsze mogli oglądać wybrany spektakl.
Podniesienie kompetencji oraz poszerzenie wiedzy o możliwościach urządzeń cyfrowych w konsekwencji będzie miało wpływ również na rozwój poznawczy i społeczny uczniów, a także ich nauczycieli.
W szkole zostanie powołany e-koordynator odpowiedzialny za systematycznie wdrażanie nowych rozwiązań i monitorowanie realizacji Programu. Utworzony zostanie zespół samokształceniowy wspierający się w organizacji pracy szkoły z wykorzystaniem TIK, wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. Nauczyciele zwiększą swoje kompetencje przez udział w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli a także poprzez udział i organizację lekcji otwartych wykorzystaniem narzędzi TIK i uczestnictwo co najmniej jednego nauczyciela w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu. Nauczyciele zobowiązują się przygotowywać scenariusze zajęć (w liczbie przynajmniej 1 w miesiącu) z wykorzystaniem TIK w celu wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami ze szkolnego zespołu samokształceniowego oraz jako element współpracy międzyszkolnej;
Szkoła umożliwi uczniom w danej klasie, by co najmniej w wymiarze 5 godzin tygodniowo pracowali z wykorzystaniem tablicy interaktywnej lub monitora multimedialnego.